Što je stanična glad - i kako si pomoći

Što je stanična glad - i kako si pomoći

Svakodnevno smo na udaru slobodnih radikala, toksina iz obrađene hrane, nezdravih masnoća, zagađenja i stresa.

Najveći uzročnih kroničnih bolesti, posebno u drugoj polovini života, je stanična glad. Ubrzava starenje, intoksikaciju, opstipaciju, gojaznost, alergije, upale, degeneracije tkiva i dr. Svakodnevno smo na udaru slobodnih radikala, toksina iz obrađene hrane, nezdravih masnoća, zagađenja, kućanskih i drugih kemikalija, stresa.

Koliko god da pojedemo,u ovakvim uvjetima, stanice ostaju gladne, bilo da je razlog prazna hrana ili toksičan probavni sustav. Tijelo i dalje žudi za hranom, a mi ga, ne razmišljajući, ponovo trpamo sa istim praznim namirnicama, koje ono kao smeće odlaže u masne naslage. Rezultat je loša međustanična komunikacija, neravnoteža svih sustava, stanice polako umiru što ubrzava starenje i bolest. Mi pretili, a tijelo nam umire od gladi.

Dr. Jadranka Komadina-Gačić… Malo ljudi razmišlja o problemima staničnog gladovanja tj. malo pažnje se posvećuje kvaliteti onoga što se jede, dok se više gleda na kvantitetu. Iskreno se nadam da se situacija, u tom pogledu, mijenja.

Naime, pošast današnjice postaje gojaznost. Iako ljudi unose u svoj organizam velike količine hrane, njihove stanice mogu gladovati pa se javlja umor, slabost, opće loše osjećanje...Makro- (bjelančevine, ugljikohidrati, masti) i mikronutrienti (vitamini i minerali) se ne apsorbiraju u dovoljnoj mjeri. Prvenstveno se to odnosi na esencijalne aminokiseline (ima ih 8, plus 2 uvjetno esencijalne), koje se u organizmu ne mogu sintetizirati nego se moraju unijeti putem hrane.


U sveopćoj konfuziji, zaista bi briga o kvalitetnoj prehrani i zdrav probavni sustav trebali biti na prvom mjestu. No, namirnice koje su nam uvijek dostupne, a k tome su još i primamljive za naša osjetila, su nažalost rafinirane, pune aditiva, sa  prekomjernim količinama šećera ili soli, pune nezdravih ulja, bez ikakve nutritivne vrijednosti.  Od takve hrane, osim što se nismo nasitili, tijelo nam postaje kiselo, te podložno razvoju loših bakterija, upalnih procesa i raznih bolesti. Kiselosti pridonosi i stres ako mu dopustimo da dominira našim životima, pa i prekomjerni treninzi i prekomjerno vježbanje. Ne treba zanemariti niti otrovne odnose, koji nas truju sa toksičnim emocijama.

Promjena životnog stila, emocionalni zaokret, je često dobar početak. Osim toga trebamo uspostaviti nova pravila prehrane, izbaciti loše namirnice, a posebno pripaziti da izbacimo one na koje smo moguće alergični, ali prije svega nam je potrebna detoksikacija, jer ako smo puni smeća tijelo će teško iskoristiti hranjive tvari, pa koliko god naša prehrana bila zdrava i puna hranjivih sastojaka.

Sada je pravo vrijeme za očistiti tijelo od otrova i uravnotežiti probavni sustav. Uradite detoksikaciju na bilo koji način.

Dr. Hyman identificira četiri bitna kanala za detoksikaciju: "Piškiti, kakiti, znojiti se, pravilno disati“.

„Piti dovoljno vode dnevno. Voda će vam, u većini slučajeva, učiniti mnogo bolju detoksikaciju nego biljni čajevi. Većina će uzeti i piti čaj, a neće paziti na hranu, koja bi mogla biti uzrokom zatvora, niti će recimo vježbati, znojiti se. Ako želite da vaš detoksikacijski program bude učinkovit, treba početi s naglaskom na zatvor, siromašnu hidratacija, skraćeno disanje i nedostatak vježbe.


Vodeći zdravstveni stručnjak dr. Oz je prepoznao važnost stolice kao pokazatelja našeg zdravlja:

„Mnogi ljudi vjeruju da će samo vlakna u prehrani očistiti debelo crijevo i spriječiti zatvor. Uloga vlakana u prehrani je značajna, prvenstveno zato što služe kao hrana za bakterijske enzime koji hrane naš probavni trakt. Zdrave bakterije u crijevima su od vitalnog značaja, jer one njeguju probavni trakt i osiguravaju redovito pražnjenje crijeva. Kada zdrave bakterije nestanu, zatvor postaje problem. Nažalost, antibiotik terapija, koja može spasiti život, može uništiti populaciju zdravih bakterija u crijevima dovesti do kronične infekcije, pa i neravnoteže u crijevima, koja nastaje kada loši mikroorganizmi brojno nadmaše dobre.
Probiotik je lijek za sve? U cilju održavanja zdrave crijevnu floru, bitno je jesti povrće, kefir i probiotičke dodatke. Probiotici (zdrava mikroflora) su ključ našeg dugoročnog zdravlja, jer pomažu probavu i asimilaciju nutrijenata i potiču asimilaciju hranjivih tvari. Probiotici pomažu u održavanju dobre tjelesne težine, utječu na kosu da raste duga i sjajna, pomažu liječenje akni, sprječavaju bore i čuvaju tonus kože.“


Sve dobro i loše započinje u crijevima. Ogledalo našeg zdravlja je naš probavni sustav.

Predivna koža i zdrav probavni sustav su izravno povezani. Ako nam je dobar balans zdravih bakterija, naša koža će biti svježa i čista. Zdravlje kože počinje i završava u probavnom traktu. Malo će nam pomoći i najskuplji sastojci, sadržani u raznim kremicama, ako je probavni sustav prenatrpan otpadom, neprijateljskim bakterijama i toksinima.

 
Uzrok gotovo svih naših tegoba je u onome što jedemo i u našim crijevima. Kao i pluća ili koža, probavni trakt je sustav koji je namijenjen da zaštiti naše tijelo od vanjskog utjecaja. Kada sluznica probavnog trakta postane propusna, to znači da se događa nekoliko stvari: zaštitna sluz koja oblaže probavni trakt je tanka i istrošena, malo je korisnih bakterija, prisutna je kronična upala što je izazvalo alarm kao upalni odgovor kroz cijelo tijelo, a čestice hrane i kemikalije možda cure u krvotok.


U nekoliko proteklih godina, istraživanja su pronašla vezu između dijabetesa i crijevne propusnosti i crijevnih bakterija. Ispada da loša mikroflora u probavnom traktu, te oštećena crijevna sluznica, može igrati značajnu ulogu u razvoju dijabetesa.

Dobre bakterije u crijevima pomažu probaviti hranu i proizvesti određene vitamine, a loše mogu biti uzročnici upale koja se širi cijelim tijelom, dovodeći tijelo u opasnost ozbiljnih stanja kao što je dijabetes.
Iako znanstvenici još uvijek slažu puzzle, ono što je potvrđeno do sada je da uporaba antibiotika, toksini iz okoliša i mnogi lijekovi na recept, mogu učiniti dosta štete na sluznici crijeva i promijeniti odnos mikrobnih stanovnika u crijevima. Ove promjene ne samo da utječu na probavu, nego mogu imati sustavno loš učinak na cijelo tijelo.

Unutarnji eko sustav treba njegovati i vratiti mu imunološki balans.
Obnoviti probavni sustav s korisnim bakterijama. Dobre bakterije mogu se naći u fermentiranim namirnicama i probiotičkim napicima i proizvodima.
Izbjegavati namirnice koje mogu izazvati autoimune reakcije, a najčešći i najpodmukliji krivac odgovoran za imuni odgovor je pšenični gluten.

Dr. Mark Hyman, o glutenu:

„Dakle, kruh sadrži gluten, protein koji se nalazi u pšenici, ječmu, raži, piru, kamutu i zobi. Skriven je u pizzama, tjestenini, kruhu, pecivima i većini pakirane procesirane hrane. Ono što većina ljudi ne zna je da gluten može izazvati ozbiljne zdravstvene komplikacije. Može se biti u opasnosti, čak i bez jakih simptoma celijakije. Daleko više ljudi ima glutensku osjetljivost nego što se misli, pogotovo oni koji su kronično bolesni.

Mislilo se da je problem glutena ili celijakije ograničen samo na djecu, a sada znamo da to mogu biti i stariji. Glutenska osjetljivost je zapravo autoimuna bolest koja stvara upalu u tijelu, sa širokim rasponom djelovanja na svim organskim sustavima, uključujući mozak, srce, zglobove, probavni trakt, i još mnogo toga. To može biti jedini uzrok za mnoge bolesti.

Kako riješiti bolesti uzrokovane glutenom? Potrebno je liječiti uzrok, a ne simptome.
Zdravstveni problemi uzrokovani glutenskom osjetljivosti nema koristi tretirati s lijekovima. Rješenje je u uklanjanju 100 posto glutena iz prehrane.
Jedini način da saznate, je li to i vaš problem, je da, za neko vrijeme, eliminirate sve sa glutenom, na primjer 2 do 4 tjedna i vidjeti ćete kako se osjećate.

Trebate izbaciti sljedeće namirnice: ječam, raž, zob, pir, kamut, pšenicu, (pogledajte na www.celiac.com za potpuni popis namirnica koje sadrže gluten, kao i često iznenađujuće i skrivene izvore glutena.) Morate ukloniti 100 posto glutensko iz prehrane, bez iznimke, bez skrivenih glutena, pa niti jedan mrvica kruha. Onda počnite opet sve jesti vidjet ćete što se događa. To će vas naučiti bolje nego bilo koji drugi test.
Uklanjanje ove podmukle substnace iz prehrane, će vam pomoći postići jarko zdravlje.

Ne-glutenske žitarice koje možete uvrstiti u prehranu su: amarant, quinoa, riža, proso, teff, kukuruz, heljda, chia (Salba).“

Gluten, kao i sve druge namirnice na koje smo alergični potiče upalu. Kada se događa sustavna upala imuno sustav je duže vrijeme uključen, što pridonosi neuro degeneraciji. Kemijski glasnici koji komuniciraju upalni signal putuju po cijelom tijelu. Probavni sustav se preslikava na središnji živčani sustav, tako kada su epitelne stanice probavnih zidova upaljene, epitelne stanice mozga će također postati upaljene. Potrebno je sve namirnice za koje se zna da generiraju upalu ukloniti i zamijenite sa namirnicama korisnim za mikrofloru.

Nakon svega što smo saznali uopće, možemo zaključiti da bi bez pšenice, mlijeka i šećera, bili puno zdraviji.


Postoji izreka da ljepota dolazi iznutra. Kada je organizam očišćen, a stanice  kvalitetno nahranjene, naše tijelo je kao dobro ugođen instrument. To se očituje boljim izgledom, većim samopouzdanjem i većom ukupnom energijom.


Dragi ljudi, živimo u uvjerenju da je svaki čovjek na ovoj planeti došao sa nevjerojatnim potencijalom za stvaranje nevjerojatnih mogućnosti. Veličanstvena smo kreacija, koja je odraz svih naših darova, usklađenih sa životnom ciljem. Tragedija je da se samo vrlo malo broj ljudi ostvari u skladu s tim, a jedan od razloga može biti neadekvatna briga o svom tijelu.



http://kanaa.bloger.index.hr

Sheraj :-)