Lužnato-kisela uravnoteženost organizma

Lužnato-kisela uravnoteženost organizma

Što uključuje promjenu životnih navika i uzimanje namirnica koje nam daju potrebnu lužnatost organizma.

Zdravlje i bolest ljudskog organizma ovise o biološko-fiziološko-kemijskim ravnotežama koje imaju ulogu važnoga regulacijskog mehanizma u svim tjelesnim funkcijama. Kad se poremete te funkcije, one su mjerljive kao promjena koja nam može dati “signal” da smo ušli u stanje bolesti, što se može primijetiti pomakom prema kiselosti. Uspjeh bilo koje terapije mnogo je veći ako se tijelu pomogne da se oslobodi kiselina, što uključuje promjenu životnih navika i uzimanje namirnica koje nam daju potrebnu lužnatost organizma.


pH vrijednost

Ravnoteža kiseline i lužine u tijelu iznimno je važna za naše zdravlje. Nema organa niti pojedinačne stanice našeg tijela koji ne mogu biti oštećeni ili potpuno uništeni zbog povećane kiselosti. Međutim, u našem organizmu postoji samoregulacija koja nastoji održavati stalnu koncentraciju kiselosti u krvi na pH 7,4. Ipak načinom života i lošom prehranom možemo povećati kiselost i u tom slučaju previše se kiseline nakuplja na nekim mjestima što se očituje bolnim naslagama na vezivnom tkivu koje se sastoje od nakupljenih soli. To su već znaci kroničnog oštećenja i uzrok mnogih zdravstvenih tegoba. Prema istraživanjima, velika lužnatost u krvi sprečava nastajanje i razvijanje postojećeg rak-a. Istraživanja govore kako se rak ne može razvijati u lužnatoj okolini, nego u kiseloj, tako bi pH krvi trebao biti što viši. Inače, 7,0 pH je oznaka za neutralno, a naše je tijelo blago lužnato – 7,4 pH. Omjer za zdrave ljude, kako bi se izbjeglo bolesno stanje, trebao bi biti 75% “lužnate hrane” i 25% “kisele” tijekom dana. Zato je vrlo bitno da se upoznamo s namirnicama i da promjenom prehrane pomognemo našem tijelu da uspostavi kiselo-lužnatu ravnotežu.

Što može uzrokovati pojavu zakiseljenja – kiselosti?

  •     jedenje previše mesa
  •     zagađenje okoliša-zraka
  •     kisele kiše koje minerale potiskuju u niže slojeve tla
  •     rezanje, obrada i kuhanje hrane
  •     pijenje premalo tekućine
  •     alkohol, pušenje
  •     premalo kretanja, stres
  •     vanjski čimbenici koji dovode do demineralizacije organizma – visoke temperature i pretjerano znojenje
  •     uzimanje lijekova, posebice salicilata, koji su sastavni dio svih analgetika i tableta


Najbitniji unutarnji faktori koji vode organizam u kiselost:

  •     krivo jedenje, brzo gutanje s puno progutanog zraka
  •     probavne tegobe, nadutost, plinovi
  •     kronične bubrežne tegobe
  •     dijabetes melitus
  •     upale – povišena tjelesna temperatura
  •     uobičajeni i lokalni nedostatak kisika
  •     neuravnotežen srčano krvožilni sustav


Poremećena lužnato-kisela ravnoteža može uzrokovati:

  •     tegobe lokomotornog sustava – bolna leđa, osteoporozu, reumatske tegobe
  •     tegobe probavnog sustava – gastritis, crijevne upale, grčeve, poremećenu crijevnu floru
  •     kronični umor, pospanost, nedostatak energije
  •     depresivnost, pretjeranu živčanost
  •     bolesti srca i krvožilnog sustava, niski tlak, srčane aritmije
  •     glavobolju, migrenu
  •     karijes, parodontozu
  •     bubrežni disbalans
  •     giht (ulog)
  •     smanjenje izdržljivosti i krutost mišića
  •     nizak prag boli – nepodnošljivost boli


Ukoliko je ustanovljena kiselost vašeg organizma što možete učiniti za sebe? Žurno pomozite neutralizaciji kiselosti. Tijelo na prehladu reagira hiperprodukcijom kiselina, kao i kod žena za vrijeme menstrualnog ciklusa. Šećer je kradljivac lužina jer prilikom razgradnje troši kalcij, stoga ljudi koji uzimaju puno slastica često imaju nedostatak kalcija. Preopterećenost kiselinama organizam neutralizira mineralima, a to su kalcij, magnezij, kalij, željezo, cink i drugi. Pritom važnu ulogu ima kalcij pohranjen u zubima i kostima, jer predstavlja najveću zalihu minerala. Za probleme zuba i pojavu karijesa česti su “krivci” višak kiselina i nedostatak lužina.

Probavni sustav je složeni mehanizam, s nizom kemijskih reakcija koje se smjenjuju i u kojima kiseline imaju vrlo važnu ulogu. Kiseline u organizam dospijevaju hranom, ali određene kiseline proizvode jetra, gušterača i želudac. Za dobru probavu, za izlučivanje štetnih i nepotrebnih tvari bez fermentacije i nadutosti, želučani i crijevni sadržaj trebaju imati uravnoteženu pH vrijednost.

Rješenje je jednostavno treba smanjiti uporabu kiselih namirnica u korist lužnatih, koje odlično pogoduju probavnom sustavu, a dobrodošla pomoć će biti i svakodnevna uporaba alkalne vode dobivene procesom ionizacije.


Koju hranu jesti, a koju izbjegavati

Hrana koja potiče lužnatost                  

Svo svježe voće                                                           
Sve svježe zelene salate                                            
Sve klice                                                                       
Svo povrće (sirovo ili kuhano)                                  
Bademove ili suncokretove sjemenke (namočene)    
Jabučni ocat    
Kukuruz na klipu    
Datulje    
Suho voće (bez sumpora)    
Svježe bobičasto voće    
Svježe osušeno začinsko bilje    
Sokovi od svježeg sirovog voća    
Sokovi od svježeg sirovog povrća    
Češnjak    
Sirutka od kozjeg mlijeka   
Zelena hrana (alge, spirulina, chlorella)   
Biljni čajevi (bez kofeina)    
Med    
Limun    
Bob    
Organski javorov sirup   
Lubenice i dinje    
Proso    
Sirova prešana ulja od: avokada, kokosa, lana, grožđa, maslina, bojadistarskog bodlja, šafrana i suncokreta    
Krumpiri    
Quinoa    
Grožđice   
Kiseli kupus (bez soli)    
Morsko povrće (dobro isprano)    
Juhe od povrća    


Hrana koja potiče kiselost

ALKOHOL!!!
Ječam
Crni ili bijeli papar
Kolači
Konzervirano voće ili povrće (ili iz mikrovalne)
Gazirana pića
Sve žitne pahuljice
Čokolada
Kava ili kofein
Mliječni proizvodi
Jaja
Hrana kuhana sa uljem
Žitarice (osim quinoa i proso)
Meso, riba, perad, školjke
Nikotin
Zobena kaša
Tjestenine
Kokice
Konzervansi
Prerađena hrana + sol (uključujući morsku, keltsku i himalajsku)
Kupovni sokovi
Soja, tofu, tempeh
Bijeli i prerađeni šećer
Umjetni zaslađivači
Čajevi sa kofeinom
Ocat (osim jabučnog)
Sve vrste žitarica


I ono najvažnije laboratorijska analiza intolerancije-nepodnošljivosti na namirnice bit će značajan korak unapređenja uravnoteženosti vašeg pH i općeg dobrog stanja organizma. Uklonimo li iz prehrambene uporabe sve ono što remeti našu enzimatsku ravnotežu, i povećamo unos VODE, bavljenje tjelesnom aktivnošću, naučimo disati (meditacija) ili redovito odemo na masažu ili u detoksikacijsku saunu, učinili smo puno kako bi naše tijelo bilo FIT.

Ovakvim pristupom zadržat ćemo visoki energetski potencijal, bit će manje zdravstvenih tegoba, budit ćemo se svježi, stres će biti nepoznanica za nas, a ZDRAVLJE će biti kvalitetno.

 

Izvori: novi-svjetski-poredak.com / ihealthtube.com

Sheraj :-)